Op maandagochtend lag er in de tweede kleuterklas een speciaal ei. Wat zou er in het ei zitten? Misschien een dino? Een kuiken? Een vos? Een T-rex? We hadden heel wat ideeën! We keken, voelden, roken en luisterden naar het ei. Tijdens hoekenwerk schilderden de kleuters op een papieren ei wat ze denken dat er zou in zitten… De volgende ochtend was het ei gebroken. Er was heel wat rommel gemaakt in de klas en we zagen grote voetsporen. We waren er allemaal van overtuigd dat er een dino in het ei zat! Maar waar is de dino? We kwamen op het idee om een val te maken en hem te lokken met allerlei dingen. Samen maken we een val met allerlei materialen die we vinden in de klas en verbeteren deze elke dag door samen te werken, samen na te denken en elkaar te helpen. Op vrijdag vinden we een foto in de klas. Door een fotozoektocht en het vervullen van allerlei opdrachten hebben we de dino gevonden! Hij had zelfs een ei gelegd! Wat heeft het ei van de dino nu nodig, hoe kunnen we er voor zorgen? Water en eten! We stoppen het ei in water, leggen vlees en een plant klaar voor als de babydino uit zijn ei komt… Zou het een vleeseter zijn? Een planteneter? Of een alleseter? Wat zijn we benieuwd!! 🦖🥚🤩 #tweedekleuterklas #ondernemendleren #themadinosaurussen #teamwork